Thursday, November 18, 2010

Zaman silam terimbau kembali

Tepat jam 12.30 tengah hari pada 12/11/2010 tibanya aku di Kem PLKN Pelangi Hill Resort, Kerling..the best Kem PLKN in Selangor.

Masuk je dorm, teringat zaman sekolah dulu. Rindu tak terkira. Katil dan almari bersusun sederet. Lantai licin dan bersih. Same goes to their toilet.

Aku pasang cadar, dan tegangkan. Dalam dorm tu, cadar aku paling tegang. Tak kisah la nak turun pergi surau pun aku tegangkan jugak. Towel, aku tak sangkut kat luar almari yang macam orang lain buat.

Cakap pasal surau, sekali pun aku tak pernah solat dalam dorm. Tiap-tiap kali masuk waktu aku akan cuba datang awal. Benda ni aku tak pernah buat masa kat asrama. Sekarang baru terasa nak jadi budak baik. Haha. Aku sanggup bangun awal pagi semata-mata nak solat subuh berjemaah. Aku orang first bangun dalam dorm tu sementelah orang lain sibuk dibuai mimpi-mimpi indah mereka.

Novel tak dapat dipisahkan. Nasib aku bawak novel, kalau tak memang mati kutu la. Yang mana takde bahan bacaan, nota-nota dalam fail yang dapat dijadikan bahan bacaan. Itu pun apa benda sangatlah yang ada.

Kesimpulannya, duduk asrama ni memang memberi banyak pengajaran dan pengalaman termasuk yang pahit dan manis.

I miss SEPINTAR ='(

No comments: